CO TO JEST DIGID W HOLANDII?
DigiD (digital identification) to bezpieczna metoda logowania, która umożliwia identyfikację online przy kontaktach z instytucjami państwowymi, opieką zdrowotną, instytucjami edukacyjnymi czy funduszami emerytalnymi.
KIEDY POWINNAM/UŻYĆ DIGID?
Jeśli chcesz mieć dostęp do pewnych czynności administracyjnych online, takich jak rozliczanie podatków, ubieganie się o niektóre korzyści lub sprawdzanie wkładu do emerytury, musisz się zalogować za pomocą DigiD. Oprócz urzędu podatkowego (belastingdienst), rządu i gmin, DigiD jest również wykorzystywany przez prowincje w Holandii, policję, usługi opieki zdrowotnej (w tym apteki) oraz holenderskie firmy ubezpieczeniowe zdrowotne.
JAK MOŻNA UZYSKAĆ DIGID?
Możesz bezpłatnie ubiegać się o DigiD, nawet jeśli nie jesteś zarejestrowany w Holandii. Będziesz potrzebował/a:
- ważnego paszportu lub dowodu tożsamości z kraju EOG (prawo jazdy nie jest akceptowane)
- twojego BSN
- rejestracji w bazie danych dla nie-mieszkańców (RNI)
- numeru telefonu, na który możesz otrzymywać wiadomości SMS
- adresu e-mail
Kliknij tutaj, aby złożyć wniosek.
Jeśli jesteś zarejestrowany w Holandii, możesz ubiegać się o DigiD tutaj lub za pomocą aplikacji DigiD. Będziesz potrzebował/a:
- Twojego BSN
- adresu, pod którym jesteś zarejestrowany w Holandii
- numeru telefonu, na który możesz otrzymywać wiadomości SMS
- adresu e-mail
KOD USŁUGI DLA DIGID
Jeśli nie jesteś zarejestrowany w Holandii, otrzymasz kod usługi za pośrednictwem wiadomości SMS i e-mail. Za pomocą tego kodu możesz odebrać list z kodem aktywacyjnym DigiD w jednym z biur obsługi DigiD w ciągu 30 dni. Zaleca się umówienie się na spotkanie przed złożeniem wniosku o konto DigiD, ponieważ jest bardzo tłoczno, a umówienie się na spotkanie może zająć dłużej niż 30 dni, które masz na odebranie kodu aktywacyjnego.
Aby odebrać kod DigiD, potrzebujesz:
- kodu usługi (otrzymanego za pośrednictwem SMS-a i e-maila)
- paszportu lub dowodu tożsamości z kraju EOG (dokumentu używanego na wniosek o DigiD)
- Twojego BSN
Możesz odebrać go w Holandii lub jednym z krajów, które mają biuro obsługi DigiD.
Jeśli nie możesz odebrać kodu aktywacyjnego z jednego z biur obsługi DigiD i nie jesteś jeszcze w Holandii, możesz poprosić o niego za pośrednictwem rozmowy wideo. Możesz umówić się na spotkanie tutaj.
Do spotkania potrzebujesz:
- kodu usługi (otrzymasz go drogą SMS-ową i e-mailową)
- paszportu lub dowodu osobistego z kraju Europejskiego Obszaru Gospodarczego (dokument użyty w aplikacji DigiD)
- Twojego BSN
- użytkownika i hasła wybranych w aplikacji DigiD
- rejestracji w bazie danych dla nie-mieszkańców (RNI)
- laptopa z kamerą internetową i mikrofonem lub tabletu z kamerą przednią
- stabilnego połączenia internetowego do przeprowadzenia rozmowy wideo
- aktualnej przeglądarki internetowej, takiej jak Microsoft Edge, Firefox lub Safari.
Jeśli już mieszkasz w Holandii, otrzymasz kod aktywacyjny w ciągu maksymalnie 3 dni roboczych.
JAK AKTYWOWAĆ DIGID?
Po uzyskaniu kodu aktywacyjnego możesz aktywować swoje DigiD w aplikacji DigiD lub na stronie internetowej. Ważne jest, aby aktywować swoje DigiD jak najszybciej, ponieważ wygaśnie i będziesz musiał powtórzyć całą procedurę. Ważne jest również zapamiętanie nazwy użytkownika i hasła wybranych na prośbę DigiD.
CO ZROBIĆ, JEŚLI ZAPOMNIAŁEM NAZWY UŻYTKOWNIKA LUB HASŁA?
Jeśli zapomniałeś swojej nazwy użytkownika, musisz złożyć nowe wniosek o DigiD, ponieważ Twoja nazwa użytkownika jest prywatna i nie może być znaleziona przez nikogo, nawet przez przedstawicieli obsługi klienta. Jeśli zapomniałeś hasła DigiD, możesz je zresetować za pomocą e-maila i SMS-a tutaj lub w aplikacji.
DIGID - PODSUMOWANIE
DigiD to bezpieczny sposób logowania, który pozwala Ci zidentyfikować się online przy załatwianiu niektórych spraw sądowych w Holandii. Możesz go za darmo zażądać online, nawet jeśli nie jesteś jeszcze w Holandii (jeśli masz już BSN). Po odebraniu kodu aktywacyjnego możesz natychmiast użyć swojego DigiD.